Sunday, September 29, 2013

Reader: Disinfo Tag Team, Presscore.ca & EU Times, Are Behind Bogus Navy Yard Shooting/Obama Arrest Story

Reader: Disinfo Tag Team, Presscore.ca & EU Times, Are Behind Bogus Navy Yard Shooting/Obama Arrest Story
Posted By: Susoni [Send E-Mail]
Date: Saturday, 28-Sep-2013 19:45:05
Disinfo Tag Team, Presscore.ca & EU Times, Are Behind Bogus Navy Yard Shooting/Obama Arrest Story (Sept. 26, 2013)
I received an e-mail on September 25, 2013 with the Subject line of "Attempted Arrest of President Obama Linked to Navy Ship Yard Shooting." It began with a statement which read:
"The following information below has been brought to my attention. I feel it is very important that you should become aware of all of it, and you with your common sense and general knowledge, should be able to determine that which is most probable, probable, or least probable. And as to being factual, I doubt if anyone can determine the exact facts of any situation. But I personally am led to believe that there a great deal of truth in what I am presenting to you. I would appreciate very much if you would share this information with as many people as possible. Thank you!
Dr. James P. Wickstrom "
Without a reference link posted above the statement, I had assumed that the person who sent me the e-mail was Dr. James P. Wickstrom, but after doing a little digging, I came to realize that Dr James P. Wickstrom had posted this statement and the Navy Ship Yard article on his blog at http://doctorjamespwickstrom.blogspot.com/.
Here are three other web sites which also posted the same article without critical inspection:
NAVY SHIPYARD MASACRE MEDIA ISN'T TELLING US
http://fellowshipoftheminds.com/2013/09/24/what-the-media-wont-tell-you-about-the-navy-yard-massacre/
Confirmed Attempted Arrest of President Obama Linked to Navy Ship Yard
Posted by Jean M Dunn on September 22, 2013
http://patriotaction.net/profiles/blogs/confirmed-attempted-arrest-of-president-obama-linked-to-navy-ship
Washington DC Navy Yard shooting linked to attempted arrest of Obama for treason
Saturday, September 21, 2013 20:45
http://beforeitsnews.com/alternative/2013/09/washington-dc-navy-yard-shooting-linked-to-attempted-arrest-of-obama-for-treason-2771396.html
At least this guy had the good sense to look into who was behind the original posting at presscore.ca and became suspicious. .
Washington DC Navy Yard shooting linked to attempted arrest of Obama for treason who then has nervous breakdown
September 24th, 2013 by olddog
http://anationbeguiled.com/?cat=107
By Olddog
The last few days have been historic from a political news junkie’s point of view, and I can tell you this is not going away regardless of whose head rolls. My dear friend, Marilyn Barnewall and I have been emailing back and forth every since I stumbled on to the first posting of this scenario trying to determine if it was factual or made up. She found out that the original author was a scumbag unemployed moocher on his eighty something Mother, and a liar on his website’s readership volume.
Our first conclusion was this is all a fabricated lie, but it has refused to go away and instead is gaining momentum. The absolute proof of both of these claims is yet to surface, and as much as I detest this scumbag in the White House, for the sake of America I hope it proves untrue, but for now I consider it something he would gladly do to totally destroy America.
The story originated at presscore.ca/2012/washington-dc-navy-yard-shooting…
Here is Marilyn’s first result’s:
Paul W. Kincaid is Presscore.ca. It is not a corp at all and does not have 40 million readers as represented. 2 days ago, I found a comment by Paul Kincaid’s brother at this URL http:// disinfounmasked.wordpress.com/2013/06/25/steven-messham/ [now taken down] stating that Paul Kincaid was a liar and had not had a job since 2010. Also that he had moved back to New Brunswick, Canada to mooch off of their 83 year old mother who was dying of cancer. Yesterday, that website was removed from the internet. Since yesterday, the presscore.ca was taken down.”
Paul KincaidThe Navy Yard/Arrest Obama story originates with a Canadian web site, www.presscore.ca, 'financed' and edited by Paul W. Kincaid, titled "Washington DC Navy Yard shooting linked to CID investigation and attempted arrest of Obama for treason." It was posted on September 19, 2013
http://presscore.ca/2012/washington-dc-navy-yard-shooting-linked-to-cid-investigation-and-attempted-arrest-of-obama-for-treason.html
(The full text of the presscore article is re-printed at the end of this article.)
I had received e-mails from other people in the the past few days on the same article with some of the links given above. The article has been re-posted as a legit story to a number of anti NWO web sites, patriot type blogs, and some internet radio shows, but there's a little problem: It's 100% BOGUS.
The other web site used as a reference source within the presscore.ca article is The EU Times (www.eutimes.net), which has a long-standing reputation for disinformation and total BS, apparently allied with, or a secondary outlet to the counter intelligence BS served up by David Booth, the CIA operative who is behind the "Sorcha Faal and Her Russian Subscribers" nonsense posted at http://www.whatdoesitallmean.com. I've posted many articles over the years debunking David Booth and the Sorcha Faal hoax (see 2005. 2006, 2008, and 2011)
I'm astounded that so many people would re-publish the Navy Yard/Arrest Obama story without first checking it out to see if it holds water, since nothing in this Hollywood action-thriller fantasy holds up to even cursory scrutiny. Once you start looking at the "sources" and follow the links provided, you quickly realize that there ARE NO REAL facts to support any of the sensational claims made in this BS story. For starters, there are NO NAMES provided in the article for any of the supposed participants in the supposed Navy "investigation" of Obama's attempt to detonate a nuclear bomb in Washington DC and the "attempted arrest" of Obama by the UNNAMED "Joint Chief of Staff" and UNNAMED members of the Navy CID (criminal investigation division) and the UNNAMED "provost marshals" and military police who were supposedly killed at the Navy ship yard building in Washington DC on September 16, 2013. The alleged reason for 'investigating' and attempting to 'arrest' Obama is a based on another hoaxed story which also originated with Paul Kincaid at presscore.ca:
COG planning for and preparing Washington DC nuclear detonation false flag event.
Posted by PRESS Core World news Saturday, August 18th, 2012

http://presscore.ca/2012/history-tv-reveals-obamas-nuclear-detonation-false-flag-event-and-date-930.html
"The next false flag event on US soil has already been planned for and foretold. The target is Washington DC and the date is said to be 9/30 2012. A nuclear detonation in Washington DC by al Qaeda (codename for CIA terrorist operations against the US). This false flag event is the pretext to martial law in the US, imposed by an unelected governing body. Why 9/30? Obama will not be reelected. Americans will not be fooled again."
Note that the above "9/11 anniversary false flag" purported nuke to be exploded in Washington DC was suppose to have taken place on September 30, 2012, and not 2013, as Paul Kincaid's Navy Yard/Arrest Obama script would seem to suggest.
Let's examine the statements made in the very first paragraph of the Navy Yard/Arrest Obama article:
"U.S. military police were targeted and killed by Obama in the Washington DC Navy Yard shooting."
Really? How does Paul Kincaid know that? What verifiable proof does he possess that anyone was actually killed in that Navy building on September 16, 2013? There are no names and no dead bodies seen by the public. How do we know with certainty that it's not another faked, staged shooting like Sandy Hook, or the Aurora theater shooting, or the Boston Marathon Bombing hoax, or the Santa Monica college faked shooting?
The next line reads :
"Agents from the U.S. military’s criminal investigation units had uncovered a plot to detonate a nuclear device in the heart of the nation’s capitol as part of an Obama government false flag. Officials from NCIS (United States Naval Criminal Investigative Service) and the U.S. Office of the Provost (both with field offices inside the Washington DC Navy Yard) had threatened to arrest Obama for planning to attacked Syria without Congressional approval following a planned nuclear detonation false flag in Washington DC. "
Wait a minute. Kincaid references an article which he wrote and posted to his web site on August 18, 2012 (link posted above), which describes an alleged plot to detonate a nuke in Washington DC on September 30, 2012. However, in the very next sentence, he says that Obama was threatened to be arrested for planning to attack Syria without congressional approval and the "planned nuclear detonation false flag in Washington DC." that he says didn't happen in September of 2012.
Then a little further down he says:
"Obama’s 9/11 anniversary false flag was thwarted when the Joint Chief of Staff and the Provost Marshals from the Washington DC Navy Yard confronted Obama and threatened to arrest him for treason for planning to detonate one or more nukes in the nation’s capitol – Washington DC."
and a little further,
"Joint Chiefs of Staff members, Provost Marshals and NCIS agents were targeted and killed for threatening to arrest Obama for treason""
Notice that Kincaid doesn't actually tell you the name of the "Joint Chief of Staff" or the names of the Provost Marshals who had supposedly just "confronted" and "threatened to arrest" Obama for treason. Of course, people who still possess a brain know that there is no "Joint Chief of Staff." There is only a group of seven military men who are collectively called the "Joint Chiefs of Staff." The top guy is called the "Chairman" of the Joint Chiefs of Staff and his name is General Martin E. Dempsey, United States Army. General Dempsey was first nominated by Barack Obama to be the Chairman of the Joint Chiefs in 2011 for a two year term, and then re-nominated by Barack Obama in 2013 and approved by the Senate just last month on August 1, 2013. This is the guy that Kincaid would have you believe had just "confronted" and "threatened to arrest" Obama.
I could go on and on and debunk every single paragraph of this moronic fantasy written by a shameless prevaricator who has no compunction about making the most outrageous claims and then declaring that his web site is a bastion of "truth" and "FACTS," but the motivated reader can do that for himself by simply following the quoted sources and links to see that they either dead end or they do not support or include the information that Kincaid or The EU Times claim they include such as the non-existent "Report" from the "Ministry of the Russian Federation for Affairs for Civil Defence, Emergencies and Elimination of Consequences of Natural Disasters– or internationally as EMERCOM of Russia" which is nowhere to be found on their web sites that supposedly alludes to Obama asking for 15,000 Russian troops, etc.
From Paul Kincaid's About page,
http://presscore.ca/2012/about
"Over 40 million people have visited PRESS Core.ca. Why? PRESS Core is your source for in depth investigative reporting on news that affects us all. PRESS Core publishes what others refuse to publish – the truth. PRESS Core presents the FACTS, not FICTION"
I checked Kincaid's Alexa.com ranking ( http://www.alexa.com/siteinfo/presscore.ca#trafficstats) and did a WhoIs search on his web site. Based on his traffic statistics, I don't see the evidence for even 4 million visitors to his web site, let alone 40 million! The presscore.ca web site was created on January 10, 2008. His current Alexa Global ranking is 442,062 and his US ranking is 49,258
Here is Paul Kincaid's presscore.ca traffic chart from the end of 2011 until September of 2013. You will notice that there are no lines on the graph until you get to the very end of the chart which is registering a thin blue vertical line that goes up to the 50,000 mark which could only be a reflection of the Internet traffic generated by the September 19, 2013 Navy Yard/Obama Arrest article being debunked here. It requires a minimum ceiling of 100,000 in ranking in order to even register on the chart.
http://www.alexa.com/siteinfo/presscore.ca#trafficstats
Pressccore.ca Alexa ranking chart on Sept 26 2013
By comparison, educate-yourself.org currently has an Alexa Global ranking of 68,014 and a US ranking of 23,056. My domain has been registered on the net since 1998 (although I actually started the web site in 1996 under someone else's server umbrella before I registered my own domain name in 1998). Here's my current Alexa traffic chart.
Educate-yourself.org Alexa ranking chart on Sept 26, 2013
I usually average 3 - 4 million hits per month, but it shot up to 6.5 million hits in April 2013 due to the articles on the Boston Marathon Bombing hoax. The actual number of 'unique' visitors to your web site is about 1/10 of the "hits," so 3 million hits may equate to roughly 300,000 actual visitors in a single month. At that rate, it would take me 3.5 months to add up to 1 million visitors, and that equates to roughly 3.5 million visitors per year. Therefore, it would take me ten years to honestly claim that I had 35 million visitors. How can Paul Kincaid, who started the web site in 2008. with an absolute zilch record in Internet traffic, claim that he has 40 million visitors?
The EU Times (www.eutimes.net)
The European Union Times "newspaper," created in October of 2009, is a greater fraud and disinfo operation than Kincaid's presscore.ca web site, yet The EU Times gets much more traffic and has a much higher Alexa ranking than Kincaid. That tells me that the more outrageous and the more outlandish the lies, the more unthinking people will flock to that web site and swallow these sensational, Hollywood scripts hook, line and sinker. The EU Times has a current Alexa Global ranking of 38,485, and a US ranking of 18,831. Their current traffic rating chart shows dramatic spikes in readership whenever the EU Times post yet another one of their The-Sky-Is-Falling, We-Are-All-Doomed, The-Bottom-Is-Falling-Out breathless horse operas that seems to pack in the suckers time and again without abatement. Perhaps this is the reason Paul Kincaid has aligned with The EU Times so that he too can obtain the big rating spikes by shoveling even higher piles of sensational horse manure and make more money with advertisement.
http://www.alexa.com/siteinfo/eutimes.net#trafficstats
EU Times Alexa ranking chart for Sept 26, 2013
While The EU Times receives its highest percentage of sucker traffic from the USA, it also has a lot of duped readers from England, India, Canada, and Pakistan. I'm hoping that more articles like this one will alter these traffic statistics downward.
Country Percent of Visitors Rank in Country
United States 24.6% 18,831
United Kingdom 7.8% 9,216
India 6.1% 37,690
Canada 4.7% 11,657
Pakistan 3.9% 9,568
Germany 2.9% 40,721
Philippines 2.4% 7,904
Saudi Arabia 2.0% 9,838
Australia 1.8% 20,770
Austria 1.7% 8,370

I posted an article on May 20, 2012 that referred to just one of the many ridiculous and outrageous fabrications posted at The EU Times. This one was titled,
Russia Stunned After Japanese Plan To Evacuate 40 Million Revealed
http://www.eutimes.net/2012/04/russia-stunned-after-japanese-plan-to-evacuate-40-million-revealed/

Without even reading the article, I think you can see from the title alone just how over the top this web site can be. Of course, the supposed purpose behind the non-existent 40 million Japanese-to-be-evacuated plan is due to the non-existent Fukushima "radiation crisis" which I have tried to show in a dozen or more articles since the Japan attack on March 11, 2011 does not, and never did exist. By the way, the current background radiation readings in Tokyo (September 2013), which is located just 124 miles from the Daiichi Nuclear Power Station in Fukushima prefecture, is now hovering at the SAME background radiation levels that existed in Tokyo before the Japan attack on 3/11.
The unknown, unidentified person posting fictional stories at The European Union Times wants people to believe that his counter intelligence mojo is some sort of big deal, legitimate newspaper operation supposedly presenting international "news."
http://www.eutimes.net/about/
About Us
European Union Times is an international newspaper based in Europe with operational branches in America and Canada. Our online edition of The European Union Times (also known as The EU Times) is constantly updated to bring you the top news stories from around the world. It is produced by a dedicated staff from the European Union and by contributors from all around the world. EUTimes.net/International features the latest multimedia technologies, from live video streaming to audio packages to searchable archives of news features and background information. The site is updated continuously throughout the day.
The EU times "Career" page is a real hoot. You'd think it was written by someone confined to a lunatic asylum. The page starts out with the statement that,
http://www.eutimes.net/careers/
"We are currently looking for experienced journalists who wish to work for the EU Times. Please use our contact form to email us your CV (Résumé)."
After going though paragraph after paragraph of explaining to the potential "journalist" all of the benefits, the job description, and just how stringent the qualifications are for getting a job with the EU Times (and how much money you could earn monthly if you qualify --400, but in some cases up to a 1,000 Euros), you get to the "FAQ" about halfway down the page and encounter these statements:
FAQ
-How many paid jobs are available?
Momentarily, no more paid jobs are available. As standard procedure on the market, you’re welcomed to send us your CV/Resume and you will be notified of future jobs.
-How many jobs as volunteers are available?
Virtually unlimited but for now none. No more volunteer jobs are available for the moment but you can contact us and you will be notified of future available unpaid jobs.
Without missing a beat, the page continues to rattle on about the qualifications required, the great job opportunity being offered, the tremendous boost to your reputation, career, and resume with the prestige acquired by working for The EU Times. However, the final sentence on the Career page really sums up the most important requirement of all:
NOTE! Please note that we do not tolerate fake/disinformation articles and you can get fired if you send us fake stories.
The EU Times was created on October 26, 2009. Don Nicoloff and I looked into the "European" origins of the web site in early 2010, just a few months after the BS spigot was turned on, and found the person posting the information was located in a ordinary looking, modest ranch style house in Florida which we were able to view using Google Earth. I later found out The EU Times is registered to Jessica Nachtman of Florida, although a Whois search only shows a proxy company registered in Panama. More info on Jessica Nachtman is found here:
http://www.splcenter.org/blog/2009/12/16/racist-skinheads-wife-behind-european-news-website/
Racist Skinhead’s Wife Behind European ‘News’ Website
Larry Keller on December 16, 2009, Posted in Neo-Nazi
The online news site European Union Times (EUT) — which recently “broke” a story about President Obama preparing for an imminent civil war — is being cited as a credible source by several libertarian bloggers who are hyping the story. It turns out the EUT was created in October [2009] and is registered to the wife of a racist skinhead gang member who was involved in a bizarre stabbing incident last month. The story began on Dec. 9 when the EUT reported that Obama has ordered 200,000 troops to be redeployed to the U.S. Northern Command in preparation for a civil war within the United States before the end of winter.
Since then, it has been cited by blogger Michael Gaddy on LewRockwell.com and by former Constitution Party presidential candidate Chuck Baldwin on his own website. Gaddy, a regular on the racist “Political Cesspool” radio program, wrote that the EUT story shows a financial collapse or a confiscation of firearms may be imminent. Baldwin said the supposedly ominous events described in the EUT story explain the construction of detention camps to hold U.S. citizens, even though there is no evidence that camps exist.
The European Union Times isn’t exactly a venerable news source akin to, say, The Associated Press. It is registered to Jessica Nachtman, wife of Christopher Nachtman. [Editor's note: After the initial posting of this blog item, Jessica Nachtman wrote Hatewatch to say that she merely provides Web hosting for "a European who lives abroad," who she declined to identify further. She said she does not publish or modify any of the site's content.] Christopher Nachtman is a former member of the neo-Nazi group National Alliance who more recently has been active in Volksfront, a racist skinhead group.
[snip]
There are many articles posted to the internet discussing the fabricated articles posted at The EU Times. There is a definite and strong connection between the fictional internet character called " Sorcha Faal," created by counter intelligence operative David Booth, and contrived stories posted at The EU Times. Booth and the CIA might be behind both operations. Just enter the words "EU Times" and "disinformation" in a Google search. Here are three:
Debunked: EUTimes.net
http://screechingkettle.blogspot.com/2011/02/debunked-eutimesnet.html

EU Times Disinfo Site
http://calltodiscernment.blogspot.com/2013/08/eu-times-disinfo-site.html

BE AWARE!
http://endtimesprophecyreport.wordpress.com/2013/08/29/end-times-prophecy-headlines-august-29-2013/

– In all of the the information that is being put forward on Syria, there is some that is false.“Putin Orders Massive Strike Against Saudi Arabia If West Attacks Syria” is the headline. The website where it originated: the EU times, one of the projects of Sorcha Faal, a notorious disinformation man/group/algorithm. Many other small, not-very-well-researched websites pick up their disinformation/lies and spread them–especially in times of a big news story. If you see the words “EU Times,” “European Union Times,” or “Sorcha Faal” readers should run–far and fast away.
Sorcha Faal–who many believe is a man by the name of David Booth–is a perpetrator of hoaxes and bad information. Why? Not for kicks, but to discredit anyone who may have done good research on a particular, inconvenient topic.
Below is the full text of Paul Kincaid's September 19, 2013 article that is the subject of this expose (followed by Kincaid's About page):

Ken Adachi 

2 comments:

  1. ALL YOU DO IS SLAM THE MESSENGERS and provide no evidence the False Flag was NOT prevented! Typical Cabal B.S. ...WE the PEOPLE will NEVER believe another False Flag AGAIN!! Cabal control is OVER, OVER, OVER, OVER, OVER, OVER!

    ReplyDelete
  2. does our idiotic "gubment" really pay the idiots who write this bullsheisen.

    ReplyDelete